dimecres, de juny 05, 2013

El Guardián invisible: novel·la negra al Pirineu navarrès

Fa uns anys molts vam descobrir la novel·la negra nòrdica. Larsson, Jungstedt, Nesbo, Indridason… Va ser una febrada. Un cop ha passat l’onada ens queden bons records i nous llibres que van sortint. Ara cadascú ha fet la seva tria i té els seus autors favorits més enllà de la moda. Jo sóx molt d'Indridason, per exemple, I mirem menys enllà o més aquí? La meva darrera lectura m’ha sorprès agradablement: El guardián invisible, de Dolores Redondo.

La novel·la de Redondo venia avalada per bones crítiques, però a vegades m’he topat amb grans decepcions. No és el cas. Les més de 400 pàgines d’aquesta novel·la negra ambientada en la vall navarresa de Baztán aconsegueix crear una atmosfera especial, barreja de la muntanya i els mites i llegendes precristians. La trama enganxa i els personatges són potents, polièdrics, inclosa la protagonista, la jove inspectora de la Policia foral Amaia Salazar. Les atrocitats d’un assassí múltiple s'entrecreuen amb els profunds conflictes familiars de la inspectora formant un cóctel molt interessant.


El Guardián invisible és la primera d’una trilogia de novel·les amb Salazar com a protagonista i situades a la Vall del Baztán. M’agradarà seguir les noves aventures d’aquesta inspectora. Els títols ja estan definits: Legado en los huesos i Ofrenda a la tormenta. Títols més que suggerents. La primera novel·la de la trilogia ja es pot llegir en eslovac, noruec o turc. Tampoc m’estranyaria queles aventures d'Amaia Salazar fessin el salt a la gran pantalla. Els drets cinematogràfics ja estan comprats pel mateix productor que va apostar per la trilogia Millenium.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Te apetece conocer el Elizondo de Amaya Salazar?

Ahora es posible:

www.elguardianinvisible.com

www.facebook.com/TrilogiaDelBaztan‎

Animate!!